Skandinavisk cup

2015-12-14 - 16:18:08
Hej, uppdateringen har varit lite kass på slutet men efter tävlingarna i Idre blev jag uttagen att representera Sverige i det skandinaviska cupen i Vuokatti tillsammans med Viktor, Ebba och Emma samt dom uttagna seniorerna! Verkligen super kul att få chansen att testa sig mot riktigt bra åkare! Vi flög från Arlanda på onsdag efter lunch och kom fram i Vuokatti på eftermiddagen. På Tordagen testade vi skidor och banan

Fredag: 15km klassiskt stod på schemat, banan var en 3,75 km konstsnö slinga som var väldigt åkvänlig och bo åkte fyra varv. För mig gick det okej, inget dåligt lopp men inget jätte bra heller men jag är nöjd och slutade runt 4 minuter efter segraren.

Lördag: Sprint skate skulle köras och banan var ganska tuff men det var ganska lätt förd snö, jag visste att det skulle bli sjukt tajt om dom 30 platserna till finalerna men visste att om jag får till prologen så kan det gå, men jag var någon sekund för sen och gick in på en 38:e plats och slutade på en 43:e plats. Ett bra resultat det också och som jag trodde så blev det stört tajt, 1-30 plats skilde det 3,8 sekunder. Så det var väldigt tufft

Söndag: 15km skate och det sista loppet, samma bana som på fredagen men bättre väder och spår, jag hade start nummer 107 och direkt efter start fick jag ryggen på killen som lädde loppet och fick gå med han dom två första varven innan han gick i mål och jag fick känna lite på farten som krävs för att ligga uppe i toppen. Dom två sista varven tröttnade jag lite och fick inte heller någon bra rygg att gå i och slutade tillsluten på el 77:e plats 2:52 efter segraren inte alls ett dåligt lopp heller men det finns lite mer i kroppen, och han som jag fick ryggen på i början slutade 3:a. Ett stort utrops tecken den dan var Viktor som slutade 12:a riktigt grymt kört av han hela helgen! Även resten av de svenska åkarna har åkt jäkligt bra!! 
Nu är jag i Lycksele och har vilat idag imorogn blir det lugn träning, hörs hej!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0