SM-veckan

2016-02-01 - 18:52:21
Nu är jag i Lycksele och har varit i skolan idag, förra veckan var jag i Piteå på SM och testade mig mot de svenska seniorerna. Riktigt kul och nyttigt att se vad som kravs för att ta steget till senior. För min det gick det väldigt bra på alla lopp jag ställde upp i (staffet, sprint och skiathlon).
Stafetten ställde Täfteå upp med Björn Sandström på första sträckan mig på andra och Jens huulgard på sista, väldigt bra prestationer av alla tre och slutade på en 15:e plats. 
Sprinten är jag allra mest nöjd med men även lite ångerfull, fick till en super prolog och blev 6:a efter vinnande Johan Edin, gick vindare oväntat enkelt från kvarten och fick gå i första semin där 4 av 6st är världscup åkare. Fik till en bra start och la mig tvåa och gick sedan upp till tät i andra backen och höll ledningen ända till sista kurvan innan upploppet där jag var lite för snäll och släppte förbi på insidan och fick även ett felskär och höll på att ramla och tappade fart och slutade till slut 5:a,  det som är lite surt är att dom fyra första i min semi gick vidare till final så utan ett felskär och lite mera rutin hade det kanske räckt till en final plats. Men men det kommer fler chanser men jag är super nöjd med sprinten ändå, man märker att det är inte jätte mycket som saknas för att slåss med den absoluta Sverige eliten. Fick med mig ett U23 silver också vilket var väldigt kul.
Skiathlonen var väldigt tuff och dom två första vareven fick jag inte till åkningen och blev lite stressad av alla folk, men jag kom in mer och mer i loppet och plockade planeringar till skidbytet och gick tillsut i mål som 33:e man och 3:e junior där den bästa junioren heter Viktor Thorn som utamanade hellner om guldet ända in på upploppet och gjorde det mest intressanta loppet under hela SM veckan, och vann silvert vilket han är sjukt värd!!

Nu ligger jag i soffan och vilar, imorgon är det morgonstyrka och skidor på eftermiddagen hörs hej!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0