Åsarna

2016-01-18 - 22:10:00

Hej! Nu var det ett tag sen jag skrev på bloggen och ska jag vara ärlig har jag inte orkat men jag ska bli bättre! I alla fall så har jag kört den andra Scandic cup del tävlingen i helgen och som ni läste i rubriken gick den i Åsarna.  

 

Lördag: 10km Klassiskt stod på schemat och jag tyckte att jag hade en bra känsla i kroppen men tyvärr gick det inte nog fort i spåret och jag tappade mycket tid på mina konkurrenter och slutade 12:a, ett scenario jag inte ville uppleva då det var uttagnings tävling för JVM men det är ju ett tag kvar tills man ska vara som bäst.

 

Söndag: Skate Sprint var det dags för och snacka om att jag var revansch sugen från dan innan, jag var super laddad och värmde upp väldigt bra och när klockan slog 11:02:15 fick jag släppa loss mina krafter och korsar mållinjen som ny ledare och vann kvalet med nästan 3 sekunder över maskinen Viktor som utklassa alla på lördagen och nu blev tvåa i kvalet. När det var dags för kvartsfinal kände jag mig lite seg i kroppen som jag brukar göra efter kvalen men tog mig igenom kvarten och gick till semifinal där jag kände mig mycket piggare och tog mig till final där det blev tufft motstånd och det var den tajtaste sprint finalen som jag har varit med om, man fick verkligen kriga för att hålla positionerna och in mot upploppet tog jag mig fram till ledning och alla sex var samlade in på upploppet men jag fick ge mig i spurten mot Hugo som kom som en raket på slutet och jag hade inte nog med kraft för att svara, hade knappt kraft för att stå på benen men lyckades vingla mig i mål som tvåa vilket är ett jätte bra resultat som jag nöjer mig med.

Nu ligger jag i sängen och har fått hjälp av Vendela att uppdatera lite sponsorer och lite annat på bloggen. Klicka gärna in på sponsorerna för att komma till deras hemsidor.

Ha det så bra!!

 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0