JVM uttagen

2016-02-05 - 21:40:22
Som ni har sett har jag blivit uttagen att representera Sverige på JVM som avgörs Rumänien i slutet på februari. 
När jag började på skidgymnasiet i Lycksele 2012 var jag inte någon super stjärna på skidor direkt men jag tyckte att det var väldigt kul och gav det en chans. Vid den tiden hade jag aldrig trott att jag skulle få åka ett JVM, jag visste inte ens att det existerade egentligen. Men allt eftersom jag tog steg efter steg och börja utamana den svenska junior eliten började jag få ett mål att åka junior VM, förra året hade jag JVM som mål men lyckades inte imponera nog mycket för att bli uttagen till junior VM. Men jag hade ju en chans till att få åka och förra året hade det mer varit att se och lära genom att vara där. Men nu i år när jag är uttagen känner jag att jag har en stor chans att ta en av dom finare placeringarna. Ser väldigt mycket framemot att få tävla mot världens bästa juniorer.
Alla tävlingar tv-sänds.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0